De Stichting

De Delftse Montessorischool staat voor vernieuwend montessorionderwijs in een daartoe goed voorbereide omgeving. Er wordt veel waarde gehecht aan vakinhoudelijk onderwijs, waar kinderen les krijgen van vakleerkrachten. De school is speciaal ontworpen voor montessorionderwijs, inclusief speciale faciliteiten voor het vakonderwijs, als de schooltuin, de studio, de werkplaats en zeer recent de multifunctionele ruimte.

De afgelopen jaren bleek het een behoorlijke opgaaf om de begroting van de school sluitend te krijgen. Ruimte voor reserveringen, of extra´s was er nauwelijks of niet. De school kent al een vrijwillige ouderbijdrage om het vakonderwijs te bekostigen. Het doel van de Vriendenstichting is om via donaties, sponsoring en of subsidies extra geld in te zamelen. Niet voor structurele zaken, maar wel voor alle extra´s die met het montessorionderwijs op de school te maken hebben. Op deze manier kunnen extra´s gerealiseerd worden en ontstaat wellicht ruimte op de begroting voor de noodzakelijke reserveringen en bekostiging van de exploitatie.

Oprichting Vriendenstichting

In de zomer van 2011 is de Stichting Vrienden van de Delftse Montessorischool opgericht. De Stichting is een onafhankelijke stichting die zich ten doel heeft gesteld de Delftse Montessorischool financieel te steunen om voorzieningen die niet uit de normale bekostiging kunnen worden gerealiseerd, mogelijk te maken.

ANBI Status

De Vriendenstichting heeft van de Belastingdienst sinds 26 mei 2011 de ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). Dit betekent dat giften aan de Stichting in aanmerking kunnen komen voor aftrek in uw aangifte inkomstenbelasting (particulieren) of vennootschapsbelasting (voor bedrijven). U kunt dus wellicht meer schenken voor hetzelfde geld!

Gegevens:
STICHTING VRIENDEN VAN DE DELFTSE MONTESSORISCHOOL
fiscaalnummer: 8506.50.185

Of u of uw bedrijf in aanmerking komt voor deze fiscale voordelen, kunt u berekenen met behulp van de Schenkcalculator of via de site van de Belastingdienst.

Het bestuur van de Vrienden stichting wordt gevormd door:

• Gwendolyn (voorzitter)
  • Sabine (secretaris)
  • Sven  (penningmeester)
  • Peter
  • Dorieke

Het gehele bestuur bestaat uit vrijwilligers en is onbezoldigd.

We treden graag met u in contact over de manier waarop u de school kunt steunen!

U kunt het bestuur bereiken via bestuur@stichtingvriendendms.nl

Jaarverslagen

Hieronder staan de jaarverslagen van de Vriendenstichting:

Hieronder staan de financiële jaaroverzichten:

Wilt u een doorlopende machtiging afgeven ter ondersteuning van de school dan kunt u het volgende document downloaden en invullen SvDMS_doorlopende_machtiging_europese_incasso.

Onze folder vertelt hoe de stichting is ontstaan en wat deze betekent voor de school.Folder Stichting vrienden van de Delftse Montessorischool